آموزش و ترفند و اطلاعات و دانلود

سفارش ساخت بنر با گرافیک بالا

آموزش و ترفند و اطلاعات و دانلود

سفارش ساخت بنر با گرافیک بالا

آیا وبلاگ شما در گوگل ثبت شده؟

آیا وبلاگ شما در گوگل ثبت شده؟

خیلی از وبلاگ نویس ها هنوز نمی دانند که چگونه باید از ثبت وبلاگ خود در موتور جستجوی محبوب گوگل، اطمینان حاصل کنند. یک راه و شاید ساده ترین راه برای این که متوجه شوید وبلاگ یا سایتتان به طور خودکار توسط سایت گوگل در موتور جستجوی گوگل ثبت شده این است که آدرس وبلاگ خود را در قسمت Search گوگل به صورت زیر وارد کنید:

inurl:yourweblog.Blogsky.com 


اگر yourweblog.Blogsky.com را آدرس وبلاگ شما  ( در اینجا در سرویس وبلاگ میهن بلاگ ) در نظر بگیریم، با نوشتن این دستور و کلیک بر روی دکمه ی Search گوگل، در صورتی که نتیجه ی جستجو وبلاگ شما را نشان دهد به این معناست که وبلاگتان در این موتور جستجو ثبت شده است. در پایان این را هم باید گفت که عملگرها و دستورهای جستجو که باعث نتیجه ی بهتر و دقیق تر در موتور های جستجو می شوند، در سایت های مختلف، مثل Yahoo , Altavista , Google و ... ممکن است با هم کمی تفاوت داشته باشند.
در ضمن، مدتی است که گوگل جستجوی وبلاگ ها را از طریق آدرس
http://blogsearch.google.com را انداخته است. می توانید متن خیلی از وبلاگ ها را هم از اینجا جستجو کنید.

براکیوزروس

بزرگترین دایناسور کدام بود؟

براکیوزروس بسیار غول پیکر بود. اگر این دایناسور امروز زنده بود،احتمالا از یک ساختمان ۴ طبقه هم بلند تر بود.براکیوزروس به قدری غول پیکر بود که برای رسیدن به ارتفاع زانوهایش باید خود را بالا بکشیم. اما دانشمندان استخوان هایی از یک دایناسور کشف کردند که بسیار غول پیکرتر و مهیب تر از براکیوزروس بود. طول این دایناسور بیش از ۳۰ متر بود.

براکیوزروس ، ارتفاع:۲۰ متر

براکیوزروس

طول:۵/۲۲ متر

وزن:۴۵ تن

دایناسور های گردن دراز جزو خانواده ی سروپود ها هستند. این دایناسور ها با گردن درازشان به راحتی می توانستند برگ هایی را که در نوک درختان قرار داشت و در دسترس علفخواران دیگر نبود بخورند.

استفاده از فکس ویندوز

استفاده از فکس ویندوز

فکس

ویندوز XP از موقع ظهور خود همگان را مورد توجه خود ساخت .این نسخه از ویندوز دارای قابلیتهای جدیدی است و ما در این نوشته به یکی از آنها که Printers & Faxe  نام دارد می پردازیم. و میدونم که همتون فعال کردنشو به خوبی انجام میدهید.
خب برای راه اندازی فکس در سیستم خود شما باید یک کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز XP و یک مودم با قابلیت فکس داشته باشید که اصطلاحاً به آن فکس مودم می گویند.
1- ابتدا در محیط ویندوز XP رویStart کلیک کنید و گزینه  Printers & Faxe  را کلیک کنید. سپس در پنجره ای که باز می شود گزینه Set up faxing را از منوی کناری انتخاب کنید.
2- سی دی ویندوزXP را داخل درایو خود قرار دهید تا برنامه از روی سی دی نصب شود. پس از پایان نصب به پنجره Printers & Faxes باز می گردیم و گزینه Send a fax را از منوی کناری انتخاب می کنیم.
3- با کلیک روی گزینه Send a fax ویزاردی با نام Fax Configuration Wizard برای ما باز می شود. حال روی گزینه Next کلیک می کنیم و اطلا عات خود را در این صفحه وارد می کنیم. کامل پر کردن این فرم ضرورتی ندارد، پس Next را کلیک می کنیم و به پنجره بعد می رویم. در اینجا گزینه Enable Receive را تیک میزنیم و آن را رویManual answer تنظیم می کنیم و دو بار گزینه Next را می زنیم تا به پنجره Routing Options برسیم. در اینجا نام پرینتر یا محل ذخیره شدن فکس ها بر روی هارد را با تیک زدن یک کدام از دو گزینه مشخص می کنیم و بر روی گزینه Next و Finish کلیک می کنیم تا به پنجره جدیدی تحت عنوان Welcome to the Send Fax wizard وارد شویم. از این پنجره صرفنظر می کنیم و دوباره به قسمت Printers & Faxe می رویم. بروی عکس فکس دو بار کلیک می کنیم تا برنامه Fax Console باز شود .
4- برای فرستادن فکس در برنامه Fax Console از منوی File گزینه Send a fax را کلیک می کنیم. در پنجره جدید Next را کلیک می کنیم و در قسمت To نام فرد گیرنده و در قسمت شماره تلفن فکس گیرنده را وارد می کنیم و Next را می زنیم. در پنجره بعد موضوع فکس و متن فکس را مشخص می کنیم و دو بار Next را می زنیم و سپس Finish را میزنیم تا فکس مورد نظر فرستاده شود
5- برای گرفتن فکس کافی است در برنامه Fax Console از منوی فایل گزینه Receive a fax now را کلیک کنید تا فکس مورد نظر دریافت و در جایی که قبلا مشخص کرده اید ذخیره شود.

 

ای دی (ID) یاهو من ینه برای چت

behnam_ebay

ایمیل من هم ینه

behnam_ebay@yahoo.com

آیا میدانید

آیا میدانید

 دانشمندان تامدت ها فکرمی کردند که((تیرانازاروس))بزرگ ترین دایناسور گوشتخوار جهان بوده است.

 ولی آنها موفق به یافتن دایناسور گوشتخوار بزرگتری به نام((جیگانتوساروس))شدند.

دورانی که دایناسورها در آن می زیستند

دورانی که دایناسورها در آن می زیستند دوران مسوزوئیک (Mesozoic) نامیده می شود که شامل سه دوره مختلف به نام های Triassic و Jurassic و Cretaceous نامیده می شود. سه دوره فوق الذکر بترتیب مربوط به 215، 150و 70 میلیون سال پیش بود است.

تمامی دایناسورها در تمام دوره هایی که از آنها یاد کردیم نمی زیستند، بعنوان نسل مثال گونه ای دایناسور ها بنام Stegosaurus که در دوران ژوراسیک می زیستند حدود 80 میلون سال پیش از شروع دوران Cretaceous از بین رفته است.

نامگذاری به ظاهر عجیب دایناسورها معمولا" از ترکیب دو کلمه لاتین یا یونانی صورت می گیرد که به محل یافتن فسیل، فیزک و نوع بدن، نحوه تغذیه و بسیاری موارد دیگر مربوط می شود. امروزه بیولوژیست ها دقیقا" از همین روش نامگذاری برای نامگذاری جانوران بیولوژیکی استفاده می کنند.

تخته سنگی که بزرگ‌ترین موجودات زمین را نابود کرد

تخته سنگی که بزرگ‌ترین موجودات زمین را نابود کرد

بزرگترین شهاب سنگی که باعث انقراض شد

بزرگ‌ترین دگرگونی ظاهری در سطح زمین به ۶۵ میلیون سال پیش تعلق دارد. دایناسورها که مدت‌های بس طولانی بدون رقیب بر زمین تسلط داشته‌اند تن به مرگ دادند و جای خویش را به موجودات با شعورتر و چابک‌تری سپردند. از نظر مقیاس زمانی، نابودی دایناسورها به طور ناگهانی رخ داده است. البته این بدان معنی نیست که نابودی جانوران مزبور در عرض یک شب روی داده باشد، بلکه این حادثه در مقیاس زمان بسیار سریع بوده است. می‌توان گفت که دایناسورها در ادامه‌ی حیات موجودات ناموفقی بوده‌اند. این جانوران که برای مدت‌های طولانی حتی طولانی‌تر از دوران حیات انسان، کره‌ی زمین را عرصه‌ی تاخت و تاز خویش ساخته بودند به سببی ناشناخته ناگهان نابود گردیدند و فقط سنگواره‌هایی از خود به یادگار گذاردند.

سه نظریه برای نابودی دایناسورها مطرح گردید که دو نظریه رد شد و یک نظریه تا به امروز به قوت خود باقی‌ست:

۱ـ کمبود مواد غذایی به دلیل پس‌روی دریا و خشکیدن پایاب‌هایی که شرایط مناسبی را برای زندگی دایناسورها ایجاد می‌کرده اند.

۲ـ پیدایش پرندگان و پستانداران و مشارکت و رقابت با دایناسورها بر سر غذا.

۳ـ ورود و برخورد سیارکی به زمین که موجب نابودی دایناسورها شده است. این نظریه که روز به روز بر احتمال وقوع آن افزوده می‌شود مهم‌ترین گمان در ارتباط با نابودی دایناسورهاست.

دایناسور کوچک پرنده Pedopenna daohugouensis

 

دایناسور کوچک  پرندهPedopenna daohugouensis 

    

دایناسور کوچک Pedopenna daohugouensis با پرهای بزرگ روی پاهایش دنیای دیرین شناسی را حیرت زده کرده است. استخوان های پای این دایناسور آن را شبه پرنده ای بیش نشان نمی دهد ولی کاشف آن معتقد است قدمت این دایناسور ممکن است خیلی بیشتر از چیزی باشد که تصور می شود. تا دو سال پیش، قبل از آنکه شاه پرهای پاهای عقبی دایناسور کوچک Microraptor gui کشف شوند، هیچ کس تصور نمی کرد که ممکن است پاهای عقب نقشی در پرواز داشته باشند. در بررسی های دقیق تری که بعدها روی گونه های مختلف آرکئوپتریکس صورت گرفت دانشمندان متوجه پرهای بلند روی پاهای آنها شدند، اما اینکه آنها برای پروازکنندگان اولیه اهمیت داشتند یا بعدها تکامل یافتند، هنوز ناشناخته است. کشف جدید نشان می دهد پرهای پای Microraptor یک اتفاق تکاملی نبوده است. اگرچه گونه Pedopenna تنها دوازده سانتی متر طول دارد ولی همین برای نشان دادن اینکه نزدیک ترین خویشاوندان آن پرندگان و dromeosaurs (خانواده دایناسوری که شامل Microraptor می شود) بودند، کافی است. Pedopenna daohugouensis کمتر از یک متر طول داشته و در منطقه ای واقع در مغولستان داخلی پیدا شد. با توجه به محل کشف Pedopenna، به نظر می رسد که این گونه از Microraptor قدیمی تر باشد اما تا چه حد، هنوز روشن نیست. با بررسی های بعدی اینطور نتیجه گیری شد که Pedopenna در اواخر دوره ژوراسیک زندگی می کرده است که ۱۴۵ میلیون سال قبل پایان یافته است. یافته اخیر دلالت بر این دارد که قدمت Pedopenna از آرکئوپتریکس، که آغاز پدیدار شدن آن در حدود ۱۵۰ میلیون سال قبل در محل کشور آلمان امروزی بوده است، بیشتر است.

کمپ سوگناتوس

آیا میدانید

((کمپ سوگناتوسcompsognathus))کوچک ترین دیناسور جهان بوده است.

این جانور وزنی بیش از یک مرغ خانگی نداشته.

123

در مورد ماهی مولی ( Moly )

خانواده : مولی
نام ماهیان : مولی(رنگهای مختلف)
طول حداکثر: 10 سانتی متر سطح شنا: تمام سطوح آب
مکانهای جاگیری :میان تخته سنگهاو گیاهان آبزی
نور مناسب: روشن ، بدون تابش مستقیم آفتاب
همزیستی: سازگار با تمام ماهیان آکواریومی
تغذیه: غذای خشک
خصوصیات فیزیکوشیمیایی : دما 26درجه سانتی گراد /سختی آب 20 درجه/پی هاش=7/5
دشواری نگهداری: گروه 2: ماهیان زرنگ و راحت که از نظر تغذیه به مراقبت بیشتری نیاز دارند اما در زمینه ویژگیهای آب نیاز مخصوصی ندارند.
رفتار و نوع تولید مثل : زنده زا، ماهی زیبا، صلح جو و کم توقع بوده و اکواریوم های روشن با تراکم گیاهان آبزی را دوست دارند. ماهی نر کوچکتر و دارای آلت تناسلی است.

یک کپور دنداندار زنده زا است.بیرون آمدن لاروها از تخمهای بارور شده و رشدشان در درون بدن ماده صورت می گیرد.چندین نوع از این ماهی مشهور تماماً سیاه شامل یک فرم دم بربطی تکثیر شده است.

گونه ای آسان برای نگهداری و تکثیر است. شبیه همه مولی ها بطور پیوسته تغذیه کرده و به یک مخزن آفتابی برای فراهم آوردن رشد جلبک و گیاه و همچنین به تغذیه مکرر از غذاهای زنده و خشک نیاز دارد.آب کمی شور را ترجیح می دهد.